Harga & Pakej


Copyright 2011 MazGorgeous. All rights reserved.
Seluruh kandungan blog ini adalah hakcipta terpelihara MazGorgeous 2011.

Ahad, 25 September 2011

Smokey Eyes Simple Arabic Style



Assalamualaikum.... Ahlan wasahlan bika... hehe..

Apakabar anda semua Maz disini dalam keadaah sihat walafiat.

Hari ni Maz ingin berkongsi lagi rahsia-rahsia kecantikan terutama kecantikan wanita-wanita arab , kalau kita pergi KLCC atau Mid Valley pasti kita akan terserempak pelancong2 dari negara arab ni , tengok wanita arab punya mata pasti tergoda di sebalik purdah yang di pakai. Mereka ni memang berani menggunakan warna-warna gelap yang lebih dramatik dan sapu celak mata yang sangat tebal ...ermmm dah memang wanita arab ni cantik pun walau tak make up.

Kali ini nak share sikitlah macam mana nak buat mata jadi macam wanita arab ni ...

Pertama
Letakkan tape di tepi kelopak mata hingga he garisan hujung kening bertujuan untuk mendapatkan garisan yang sama di hujung mata hingga ke kening.

Kedua
Sapukan seluruh kelopak mata dengan eyeshadow warna unggu cerah shimmer.

Ketiga
Sapukan eyeshadow warna hitam di hujung kelopak mata naik ke kening buat lukisan tiga segi dan sapukan warna hitam tersebut turun ke anak mata secara nipis.

Keempat 
Ratakan warna hitam tersebut dengan sapuan ke bahagian atas jangan sampai bercampur dengan warna unggu di kelopak mata pulak.

Kelima
Gariskan eyeliner di hujung anak mata hingga ke hujung mata dan tarikh ke atas...di bahagian bawah pula garis eyeliner dari anak mata hingga ke hujung mata hingga bercangtum dengan celak di atas. Kadang-kadang ada yang guna celak jenama Kajal dari Pakista untuk dapat garisan mata yang lebih hitam dan pekat tapi Maz lebih suka guna eyeliner elianto jer sbb nampak kemas dan bersih.

Ini lah muka mayat sebelum di make up





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Princess Maz sentiasa mengharapkan pandangan gorgeous anda maka janganlah ragu-ragu untuk komen ye. Berbudi bahasa amalan kita semua.